eindeloos veel monniken... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van raansuz - WaarBenJij.nu eindeloos veel monniken... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van raansuz - WaarBenJij.nu

eindeloos veel monniken...

Door: raan en suz

24 November 2008 | Laos, Vientiane

Sabaidéé!!

Dat is lang geleden….zo’n 3 weken. We hebben niet stil gezeten zoals jullie waarschijnlijk al begrepen hebben. We waren gebleven bij de voormalig hoofdstad van Laos, Luang Prabang. De eerste dag hebben we ontzettend veel gedaan en gezien, zo ongeveer alle tempels en mooie plekjes. De 2e dag hadden we het plan opgevat om een scooter te huren om naar een van de watervallen in de buurt te gaan. Deze plannen werden vervolgens weer gewijzigd, omdat we hoorden dat je als toerist zijnde geen scooter mag huren, als ze je zien en slecht gehumeurd zijn, krijg je een dike boete en wordt hij in beslag genomen…OK, dan niet… toevallig kwamen we een stel Belgen waar we al eerder mee gereisd hadden, tegen dus konden we met z’n allen een tuktuk fixen. De waterval was super mooi, helder water en ook nog zwembaar!! Van een van de kleinere watervalletjes kon je af springen en in het diepe plonzen…zo gezegd, zo gedaan. Op dezelfde lokatie was een berenopvang, welke beren beschermen voor de enorme hoeveelheid aan jagers. De volgende dag hebben we al vroeg de bus gepakt richting Vang Vieng, onderweg lazen we in de lonely planet…’you’re either gonna love it or hate it’. Vang Vieng is een klein dorpje tussen de 2 wat grotere steden in, Luang Prabang en Vientiane, handig voor een tussenstop aangezien het een te grote afstand is om het in een keer te doen. Het staat bekend om het ‘tuben’ In een grote autoband de Mekong bevaren. Maar helaas ook een partyplace, veel dronken toeristen. In de eerste instantie dachten wij erover om na aankomst meteen te gaan tuben en de volgende dag de reis voort te zetten richting Vientiane. Maar na wat medereizigers gesproken te hebben besloten we nog een dagje langer te blijven en een fiets te huren om de prachtige omgeving van het toeristische dorpje te zien. De omgeving was absoluut prachtig, we zijn de hele dag rond de ‘blue lagoon’ blijven plakken heerlijk gezwommen en boven het water geslingerd aan touwen, en wederom geen tijd voor het tuben.. De volgende dag besloten we dan ook echt eens een keer te gaan tuben. Een hele belevenis, om de paar meter varen was een barretje langs de oever, met stengels of touwen werd je aan wal getrokken om vervolgens een drankje te nuttigen. Bij elke bar waren allerlei activiteiten, zoals slingeren aan een touw vanaf 10 meter hoogte in het water springen…jaaaiks we moesten wederom weer heel wat angsten overwinnen. Maar eenmaal omhoog geklommen heb je het ergste al gehad, het gevoel is heerlijk om aan een touw te bungelen en vervolgens door te lucht te vliegen als je hebt losgelaten. Helaas voor Rani landde zij twee keer op haar zij in het water en was haar hele bovenbeen paarsblauw en opgezwollen…

De volgende dag al vroeg vertrokken richting Vientiane. Over deze stad hoorden we weinig enthousiaste verhalen…en om eerlijk te zijn was het ook niet zo heel bijzonder. Weinig sfeer, brede straten, veel verkeer, dure en crappie guesthouses en niet echt een gezellig centrum te vinden. Maar goed we hebben het er natuurlijk naar onze zin gehad. De eerste avond was het afsluitende feest van een Boeddhistisch festival, daar wilden we erg graag bij zijn. Eenmaal aangekomen sloegen we stijl achterover, het was één grote kermis van 2 miljoen mensen/monniken, overal tetterden mensen in overslaande luidsprekers, beeldschermen stonden te flikken iedereen was aan het duwen en trekken..erg boeddhistisch allemaal! De eerste dag een veel te kleine fiets gehuurd en de hele stad doorgesjeesd. De That Luang, waar het festival om draaide was echt prachtig, net als de andere tempels. De monniken zijn hier zo anders dan we gewend zijn…ze zijn brutaal, soms zien we een stel roken en lopen ze met de duurste telefoons in de rondte! In de avond hebben we luxe gegeten in een van de Franse restaurantjes aan de riverside…duur, weinig, maar erg lekker!!

Binnenkort zetten we wat foto’s op een andere website, aangezien er op deze site maar 10 passen! More info later…!

Hoe is het bij jullie in NL, we hoorden dat de eerste sneeuwvlokjes al zijn gevallen?!

Tot snel, dit keer echt!!

Groetjes Suz en Raan

• 24 November 2008 - 14:18

Beer En Pegg:

Nou nou dat klinkt relaxt zusje van me!!! Heel anders inderdaad dan de verlegen moniken die wij hier tegen komen. Wij zitten nu in chiang mai al 2 dagen en hebben vandaag ook relaxt in een waterval gedobbert! Chiang mai was wel even lekker na het stinkende en drukke Bankok!
    Ik mail je snel weer!
    Groetjes Je broertje en peggggggggggggg

• 24 November 2008 - 15:19

Leonie:

Hey lieverd,

Jeetje wat ben ik jaloers dat ik nu hier zit als ik al je avonturen zo lees, Geweldig!
    Ik ben blij te horen dat je het zo naar je zin hebt. Ik kijk uit naar je volgend verhaal en de foto's natuurlijk.

Hier is alles goed. Er is inderdaad sneeuw gevallen dit weekend brrrr.
    Ik ben vorige week teruggekomen uit Turkije. We hadden de trouwrij van m'n "schoonzusje"
    Het was super leuk om het een keer mee te maken, maar voor de rest was het vreselijk qua muziek, die stond loeiend hard pfff
    Z'n zus zag er super mooi uit en straalde helemaal dus voor haar was het de dag van haar leven en daar gaat het uiteindelijk om toch?
    We hebben ook lekker weer gehad en ben dus lekker bruin geworden. Wat een verademing om weer is in een bikini te lopen en te zwemmen in de zee.

Je krijgt de groetjes van m'n ouder en Serdar natuurlijk. Ik ga straks toevallig naar ze toe en vanavond naar m'n nichtje omdat ze 3 is geworden :-)

Nog heel veel plezier daar en geniet van elke seconde!

Hele dikke zoen

Leonie

• 24 November 2008 - 16:40

Marieke :

Hej meisies!
    klinkt allemaal heeeeel relaxt daar!! en t-shirtjes aan...moet er hier niet aan denken, vanaf gister zeer regelmatig sneeuwstormen en kou!! :P
    geniet ervan daar!!
    liefs Marieke

• 24 November 2008 - 18:09

Els:

Klinkt weer leuk dames! Hier inderdaad errug koud! We hebben je wel gemist hoor Suz, op het gala en de dag activiteit!! Was onwijs leuk!

Veel plezier daar! Kus, Els

• 24 November 2008 - 19:26

Sjoerd:

He Suz en Rani,

Klinkt als een heftig reis. jullie doen vette shit! Nu aan het werk! website is trouwens: www.mijnalbum.nl

greets.

• 24 November 2008 - 20:45

Frederique:

Nou meiden, jullie hebben het niet naar. Erg leuk om te lezen wat jullie beleven. Liefs Frederique

• 25 November 2008 - 11:22

Ilone:

Om jaloers op te worden, geweldig allemaal.
    Ik ben gisteren in Brussel geweest, naar een geweldig concert, en inderdaad was er sneeuw (niet veel meer maar toch)en zoooooo koud dus veel ijs op de ramen van de auto.
    Genieten jullie dus nog maar lekker van de warmte. Blijf jullie volgen. Liefs, Ilone

• 25 November 2008 - 20:28

OPA !! Beemster .:

haLLO LADIES ,
    EERST HAD IK ,,mEIDEN'' maar ik denk ,laat ik het nou leuk houden !! Als ik 't zo bekijk genieten jullie geweldig van al dat vreemde en onbekende daar in Cambotje , maar dat moet ook hoor , ik had net je moeder aan de foon , en zoals het er nu uitziet zijn alle verjaardagen buitelands te vieren !! dat is toch wat !! het feest van en met Bas z'n [MASTER "vond ik echt een belevenis , ik was er gewoon trots op en ook een hele seremonie hoor , en daarna lekker eten op 't vreithof , ik hoop dat 't er goed op staat was allemaal geweldig , en ik dacht maarzo ,,dan vertegenwoordig ik jou en BEREND maar ik was toen wel af gepeigert hoor , maar nu ben ik er weer hoor de hartelijken groeten en tot de volgende Mail OPA > ZOEN ZOEN

• 26 November 2008 - 15:12

Marjolein:

Hey meiden,

Hier zoals gebruikelijk koud en nat. Echt Nederland he!! Klinkt echt super wat jullie allemaal beleven en lekker kunnen zwemmen in het water. Ben super jaloers aangezien ik van hot naar her sjees en niet goed wordt van alles wat ik moet doen. Maar dat overleven we ook wel weer.
    Ben zondag naar Tarzan geweest, gaaaaaf. Maar goed, geniet nog even van alle mooie en bijzondere dingen daar en ben benieuwd naar jullie volgende verhalen.

Hele dikke knuf uit het koude en natte Nederland.
    Marjolein

• 26 November 2008 - 16:15

Tamara:

Lieve meiden,

Leuk om jullie verhalen te volgen. Was al een paar keerw ezen kijken of er al iets nieuws opstond.
    Veel plezier nog en genier ervan!!!
    Knuf van Tamara

• 26 November 2008 - 19:28

Anke:

Klinkt goed man! Ben nog steeds jaloers!!

Geniet ervan...

Liefs Laurent en Anke