Gibbons en zippen door de jungle...:-) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van raansuz - WaarBenJij.nu Gibbons en zippen door de jungle...:-) - Reisverslag uit Luang Prabang, Laos van raansuz - WaarBenJij.nu

Gibbons en zippen door de jungle...:-)

Door: raan en suz

Blijf op de hoogte en volg

06 November 2008 | Laos, Luang Prabang

Hallo lieve vrienden,

Allereerst, bedankt voor alle leuke reacties op ons eerste berichtje! Heel leuk om zo af en toe iets van het thuisfront te horen, regen en kou..hahah! Inmiddels zijn wij gearriveerd in Luang Prabang, Laos, 500 km ten noorden van de hoofdstad Vientiane. Even beginnen bij het begin, we vertrokken bij onze oom Jochem en tante Lek, uit Bangkok om met het vliegtuig naar het noorden van Thailand, Chiang Rai. We hadden 3 uur vertraging, zodat we pas om 1 uur 's nachts aankwamen en nog een overnachtingsplaats moesten zoeken. Maar dat gaat gelukkig allemaal heel makkelijk, dus dat was zo geregeld. Van de stad zelf hebben we niet zo veel gezien, we zijn meteen de volgende ochtend met de bus richting de grens van Thailand naar Laos gereden. Echt geweldig een bus met locals, wij waren de enige toeristische attractie dus... het laatste stukje deden wij per boot, aangezien de Mekong river de grens is. Aangekomen in Huay Xai, het eerste plaatsje over de grens in Laos, verliep het gedoe met paspoorten en visa wonderbaarlijk soepeltjes:-). De volgende dag stond de gibbon experience op het programma.... een drie dagen durende jungle tocht met kabelbanen en boomhutten op zo'n 130 meter hoogte...jaiiks! Van te voren hadden we al kennis gemaakt met de rest van groep.
In het begin was het verschikkelijk eng om zo een afgrond in te springen...steeds een adrenalinekick!! We hebben om 6 uur s'ochtends vanuit onze boomhut wel 10 gibbons (grote apen) zien klauteren door het oerwoud. Het nadeel van hele natuurspektakel was, dat Suz haar nieuwe wandel-/jungle-schoenen door de ratten beknaagd waren. Uit elke schoen 6 grote happen!!!Daat ging haar investering...
Verder hebben we het er levend vanaf gebracht.
Na deze avontuurlijke dagen waarin we ook gibbons hebben horen zingen, zijn we door middel van een twee daagse bootreis via de Mekong rivier naar de voormalige hoofdstad van Laos gereisd. Dit is een geweldige stad en lekker overzichtelijk met een ontelbare hoeveelheid aan tempels. Hier uitgebreid met monniken geintegreerd!
Zoals jullie horen dus al veel beleefd. Veel sterkte in het koude kikkerland. OBAMA RULES!!!!!!
Dikke kus van Raan en Suz

  • 06 November 2008 - 16:14

    Sjoerd:

    Ha ik ben de eerste! Leuk om te lezen en te horen wat jullie al allemaal meegemaakt hebben. Lijkt me ook wel wat, zo tussen de apen in de jungle. Veel plezier in de rest van Laos!
    kus

  • 06 November 2008 - 17:01

    Idje:

    Hee lieverds, vet ik ben jaloersss. SUper leuk om alles te horen en natuurlijk eigenlijk veel te weinig. Ik ben ook super benieuwd naar jullie foto´s. Hier alles goed maar inderdaad, nat, koud en mistig.

    dikke kussen van ied.

  • 06 November 2008 - 17:16

    Freek:

    Echt suuuppppper gaaf lijkt mijn met die kabelbanen door het bos.
    Maak er nog een mooie tocht van. Ik ben benieuwd naar het volgende avondtuur.

    Groetjes

  • 06 November 2008 - 17:36

    Baas:

    Hi Dames, Ben jaloers, de gibbons hebben wij niet gezien bij onze trip. Zo te horen iig niet door de bloedzuigers aangevallen. Groeten en x van Baas en Mo

  • 06 November 2008 - 18:00

    Annelies:

    Leuk hoor chica's! Het klinkt heel spannend allemaal. Ik blijf jullie volgen!

    Zoenen, Lies

  • 06 November 2008 - 20:36

    Sanny:

    Hey Suz! Dat klinkt allemaal prachtig en spannend zeg! Hebben de monniken ook wat zinnigs aan jullie te melden? Ik heb foto's gezien van Laos en het lijkt me een práchtig land! Geniet ervan! Kus, Sanny

  • 06 November 2008 - 21:11

    Donna!:

    Heee chicks!! Super gaaf klinkt die gibbon tocht!!... daar zou ik ook helemaal op mijn plaats zijn haha ;)! Gaat goed allemaal zo te zien, maar had ik ook niet anders verwacht!! Geniet van alles! Times flies!
    XXX

  • 06 November 2008 - 22:30

    Marjolein:

    Hey meiden,
    Klinkt helemaal gaaf. Wel hoog hoor, zo slapen in die boomhutten. En dat het allemaal zo soepeltjes gaat mag ook wel eens (he raan, na je vorige avonturen?!)Ben benieuwd naar de volgende avonturen.
    Knuf, Marjolein

  • 07 November 2008 - 09:26

    Hedwig:

    Heeeej,

    Echt super om te lezen wat jullie allemaal mee maken:-D Veel plezier verder en ik ben benieuwd naar het volgende avontuur;)

    Liefs, Hedwig

  • 07 November 2008 - 19:08

    Tamara:

    Wat een geweldig avontuur zeg!! Gelukkig zijn jullie niet uit een boom gevallen. Ik blijf jullie avonturen volgen. Denk elke dag aan jullie. Dikke knuffel van mij.
    ps: prachtige foto's

  • 08 November 2008 - 17:55

    Liedeke & Martijn:

    Wij willen ook op reis!
    Leuk om jullie te volgen zo.

  • 09 November 2008 - 10:34

    Anke:

    Ha Suz!
    Wat een avonturen allemaal, ben jaloers!! Goed om te horen dat jullie het leuk hebben daar en nu al mooie foto's op de site.
    Geniet van alles wat je daar nu tegenkomt en zeker nog wat je allemaal gaat doen!! Ik ga je site volgen en ik zeg: meer foto's...

    Lfs Anke (en Laurent)!

  • 09 November 2008 - 11:25

    Ilone:

    Zo, weer helemaal bij. Jullie staan nu bij favorites (helemaal zelf gedaan).
    Ontzettend leuk om jullie reis op deze manier te volgen en wat een avondturen hebben jullie al meegemaakt. Als ik het goed begrijp moeten jullie volgende week aan de slag. Zal wel even wennen zijn na al die vrijheid. Ik blijf jullie volgen en wens jullie nog heel veel plezier. Ilone

  • 10 November 2008 - 16:16

    Charlie:

    Hee!!

    Hebben jullie het leuk daar? Zo te lezen wel.Lijkt me gaaf om de Mekong-rivier in het echt te zien.
    Vervelend van je schoenen, Suz!!
    Veel plezier. X
    (niet die hondjes van de foto aaien)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Laos, Luang Prabang

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

14 Januari 2009

Relaxen

30 December 2008

Fieldtrip...ja of nee??

30 December 2008

Ziekenhuis in Cambodja

05 December 2008

overzicht van alle foto's

03 December 2008

Een overvolle agenda tijdens onze eerste werkweek

Actief sinds 15 Okt. 2008
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 7971

Voorgaande reizen:

27 Oktober 2008 - 27 Januari 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: